Assalamu'alaikum WBT

18 April 2011

Indahnya tarbiah ALLAH

salam'alaik.....


hari ini....ALLAH telah memberiku satu lagi ujian...
alhamdulillah DIA  masih sayangkan aku..
betapa indahnya bila ujian menyapa, tabiah ALLAH pasti bersama...
xperlu kecewa dengan apa yang dilalui, sebab setiap manusia pasti diuji...dan kita di uji mengikut kemampuan kita...dan ALLAH tidak akan membebani kita dengan sesuatu yang tidak mampu kita tanggung..
semakin besar ujian NYA semakin besar kasih sayang NYA kepada kita.
Yakinlah  "DIA tidak akan meninggalkan kita".


walaupun ada banyak kerja yang sedang menantiku malam ni, namun aku akan usaha untuk menyiapkan kerja kursus yang aku re-do....
mungkin semasa melaksanakan tugasan tersebut aku telah melakukan sesuatu yang DIA tidak suka..dan ini balasan NYA...aku redha dan pasrah jika ini ketentuan NYA...


tidak ada alasan untuk aku mengalah dalam hidup ini selagi ALLAH menyayangiku...
Apa yang paling ku takuti ialah bila kasih NYA sudah hilang dari ku......


ya ALLAH ..betapa hina nya aku rasa andai KAU xlagi di sisi...


setiap ujian adalah tarbiah untuk memperbaiki diri dan mendekatkan diri kepada NYA...
seluruh pengharapan ku berikan pada MU ya RABB..hanya KAU yang MAHA KUASA atas segalanya...


aku redha dengan ketentuan MU wahai pemilik jiwaku.......


biarlah nadi ini berdenyut dalam mengingati MU
biarlah hati ini berdetak zikrullah padaMU


moga2 kan menjadi saksi cintaku pada MU kelak.....


senyumlah nasita ku sayang..kau boleh melakukan yang terbaik!!!!


innallaha ma'ana ^_^
dan jangan lupa :

"BERDOALAH KEPADA TUHAN MU DENGAN RENDAH HATI DAN LEMAH LEMBUT. SUNGGUH, DIA TIDAK MENYUKAI ORANG-ORANG YANG MELAMPAUI BATAS"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan