Assalamu'alaikum WBT

18 April 2011

Cinta di hati....

salam'alaik...bismillahirrahmanirrahim....

saat kaki ku langkahkan di bumi asing ini, telah ku tanamkan tekad untuk berusaha sedaya yang mungkin mencapai matlamat hidup....SYURGA

aku tahu pasti banyak dugaan dan ujian yang akan menyapa dan singgah sepanjang perjalanan ini....
apa yang paling menakutkan diriku ialah bila hati di uji dengan CINTA.....
Cinta adalah anugerah yang ALLAH berikan kepada setiap insan.bukan hendak menolak fitrah ini, tapi aku takut aku tak kuat untuk menghadapinya...
aku yang pernah menempuhi sebuah ceritera cinta pasti mudah untuk goyah....
sekian lama aku pendam rahsia hati...hati wanita itu mudah tertarik dengan kaum yang berlawanan..dan aku tidak terlepas dari semua itu..
apatah lagi dalam kerja2 dakwah ini..pasti ramai ikhwah yang menggetarkan dan memberi debaaran di hati kecil milik ku....
bukan tak nak  melayan perasaan2 yang hadir, namun siapalah aku.....
seorang gadis lemah yang masih baru di jalan tarbiah ini....


cinta selalu menyeru saat rindu bertemu

sedaya upaya ku tahan segala gelojak hati yang ingin mencinta dan dicintai

pengalaman sebelum ini membuatkan aku berfikir dan terus berfikir benarkah jalan yang ku pilih ini...atau kah hanya sekadar permainan syaitan laknatullah...

ya ALLAH...aku mohon pada MU
tuntunlah hatiku dalam cahaya MU
usia biar aku terjebak lagi
aku tak kuat tanpa MU

Berkali ku beritahu hati  " cinta yang ALLAH redhai pasti akan mucul jua"
namun.......hati tetap begitu....
ya ALLAH apakah hatiku telah tertutup dari melihat kebenaran
aku harus bagaimana untuk membawa hati ini kembali ke jalan yang ENGKAU redhai

mak...bapa...adik.....
along takut along nda kuat....
kasih sayang kamu yang menjadikan along tetap bertahan..
sahabiahku.....aku riiiinduuuu.....

aku takut bila sampai masanya kelak, kalian akan melangkah ke JANNAH tapi aku.....T__T

ya ALLAH.......
aku tahu  merindui ajnabi yang belum halal untukku itu salah...tapi bukan kehendakku andai aku tidak kuat menghadapinya.....

ya RABBI...betapa hati ini memerlukan MU
cinta MU...kasih MU...dan tarbiah MU.....

Wahai hatiku!!!!bangkitlah kembali sebagai mujahidah
bukan kau tak pernah melaluinya
malahan lebih hebat lagi dari apa yang kau rasakan sekarang..
kenapa harus kau lupa......?
Nasita!!!!!semangat sayang!!!!
jihad!!!!

Put Your Trust In ALLAH!!!!

~INNA MA'AL 'USRI YUSRAA~

^senyumlah walau hatimu disakiti^

~yusraa~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan