Assalamu'alaikum WBT

29 Oktober 2015

Subhanallah. Subhanallah. Subhanallah
Bismillahirrohamanirrohim....Assalamualaikum...
Allah..lama saaaaaangaaaaat tidak menulis. jari pun seakan-akan kaku dan keras. sebab? lama tidak menaip.
apa khabar semua? Alhamdulillah masih lagi diberi peluang untuk memperbaiki diri dan berbakti dengan kesayangan-kesayangan hamba.
terlalu banyak sangat cerita yang mahu aku ceritakan tapi....macam biasalah, nda tau mau mula dengan yang mana (my bad) T____T
ok, mula dengan kejutan yang aku terima. apabila my batch punya takwim diubah. apalagi, semua jadi fast and furious lah. mana mau kejar esaimen. kejar PT, kejar kuliah. lebih tepat lagi mau cukupkan jam kuliah sebelum aku p internship. haish2. sakit nyawa kamek.
PT oh PT.betapa segala kerumitan dan kepayahan. masa tu juga my lappy rosak.esok mo submit esaimen.malam ni dia rosak.tapi...alhamdulillah, allah dah gerakkan hati awal-awal buat back up. padahal sebelum ini aku sekali jak pernah buat back up.dan masa tu juga my lappy rosak. syukur alhamdulillah masih juga Allah sayang aku.hihi.ok2, back to my PT. lau boleh, aku mo lupa jak tu.hahahaha.markah pun nda berapa tinggi.sadisssss...mungkin kifarah dosa juga kan...alhamdulillah.
ok, next is, the best thing yang aku rasa wow!!!! aku dapat balik buat internship d sabah.alhamdulillah. mau menyorak aku lompat2.haha.dapatnya lagi sama2 dengan one of my bff, nah kah.teda sapa bulih membuli itu.hahahaha.betul kaitu ar sue? hahaha.
ok, lagi seterusnya....mak aku makin teruk sakitnya T________________T
Allah....aku tau itu angkara makhluk yang tidak kelihatan.aku tau itu. tapi my family masih belum terima perubatan cara islam. especially my dad. so what shud i do....T_______T. bukan meratap atau menyesali tapi....kesian tengok my mum.
Everytime she told me yang dia jatuh masa aku xda, luluh hati ini....anak mana yang tidak sayangkan mak....baru--baru ni dia kerap mengadu bilamana kakinya terlalu sakit sampai dia tidak boleh control, dia akan mimpi yang pelik-pelik. mimpi semua arwah keluarga.huhuhuhu...apakah petandanya ya Allah.....sahabat2...aku mohon...mohon sangat2..doakan kesembuhan my mum.aku mau spend my time wif her. tapi, dia selalu refuses me.sebab kaki dia sakit...aku tau..dalam hati dia sangat sedih. sampaikan kadang--kadang dia berputus asa dengan hidup....Allah....berilah kesembuhan untuk mak...aku mau tengok mak sihat.... :( :( :(

aku tau mak tengok aku nda peduli dia. tapi....hanya Allah yang tau apa ada dalam hati ini. nampak sado dalam hati hanco.huuuhuuuuhuuuu. aku cuba kuat untuk mereka. aku cuba kuat untuk my kesayangans. sakit yang menimpaku juga semakin teruk. terasa hingga mencucuk urat-uratku. T____T kuatkan lah aku ya RObb...aku perlu sembuh untuk merawat my family. semoga ini adalah kafarah atas segala dosa yang telah aku lakukan...

tidak mampu meneruskan...simpan seja di dalam hati...Allah tempat mengadu yang pasti...

doakan aku sahabat.  :)

salam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan