Assalamu'alaikum WBT

13 Ogos 2011

ya ALLAH bidiklah tepat dihatiku

Ramadhan...hatiku tetap begitu. seperti lalang ditiup angin. kenapa begitu..mengapa sukar untukku menjadi diriku yang dulu...fitnah hati..semakin membara...sepenuh hati aku bermujahadah..namun hasilnya tetap sama...
di mana ku letakkan  cinta ALLAH ? apakah mata hati dah tertutup dek dosa2 yang dilakukan?
astagfirullah..
muhasabah diri...
pasti ada yang xkena.....
hati ini seolah2 sudah tidak bernyawa..di manakah ****** yang dulu?
yang tegar melawab arus dunia.....cinta dan ajnabi...sudah sebati dalam diri...tapi kenapa masih tidak mampu ku melawan setiap rasa yang hadir.....
berharap tanpa usaha adalah sia2....tapi tiap kali aku mencuba, semakin besar ujian yang menimpa...ya ALLAH...bukan hendak mengeluh terhadap apa yang aku hadapi saat ini...aku cuma takut..takut seandainya tidak mampu bangkit semula.
aku ingin seperti mereka....kuat dan sabar menempuhnya....tarbiah...ya..tarbiah..aku perlukan tarbiah dari MU ya rabb...ya ALLAH pertemukanlah aku dengan insan2 yang hatinya penuh dengan cinta kepada MU agar rasa cintanya itu mengalir kepada diri ini...
ya Rabb...bidiklah tepat di hatiku dengan cinta MU..
aku merayu...
ramadhan kali ini...seakan tidak ku rasai nikmatnya.....astagfirullah....mengapa ini yang ku rasakan.....??
aku lemah....seakan xmampu untuk nberdiri dalam perjalanan ini....
ya ALLAH.....imanku bersuara lagi...tapi berapa kai lagi harus ku dustai hati dan mungkiri janji.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan