Assalamu'alaikum WBT

06 April 2011

cinta bumi Palestine

Jika aku…angin semilir
Akanku hembuskan bayu ketenangan
Membelai hati yang kegelisahan
Mendamai jiwa yang kecelaruan….
Jika aku..menjadi hujan
Akanku sirami bumi ini dengan kasih sayang
Akanku basuhi segala persengketaan
Biar aman bumi ini
Biar cinta terus bersemi….
Dalam segenap ruang waktu
Aku cuba mencari muthmainnah
Aku cuba merentasi masa
Mencari bahagia dalam derita
Apakah mungkin ku temui….?
Sekian lama hati dan jiwa terpenjara
Hanya esak dan tangis sebagai bicara
Aku diam tak bersuara
Sepi…sayu..pilu…
Ketika peluru sesat berterbangan
Syahdu…..
“ibu….ibu…di mana ibu……aku kedinginan…aku ketakutan…aku..aku…merinduimu”
Allahukbar!
Aku terduduk…
Air mata sudah tidak tertahan….
Dalam hati aku bicara
“ya Allah…berilah kami taufiq Mu
Berilah kami inayah Mu
Memayungi hati-hati kami
Agar bisa syahid di jalan Mu”
Wahai para mujahid!
Bersaksikan Allah dan rasul-Nya
Tegakkan kalimah “Laa ilaha ilallah”
Sebagai bukti cinta kepada Allah
Sebagai tanda kasih kepada saudara kita….

Di bumi Palestin cinta pasti bersuara!

 ~iman yusra~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan